Gävle/valbo.

Tjena. I går var jag tillbaka till jobbet å hade 1 utv.samtal.Det andra blev inte av.Vi tar det efter jul istället. Max hostade illa,fick mollipect 2 ggr i går,sov lugnt under natten,men han har krupphosta när han väl hostar. I dag gick dom bara mellan 8-10 i skolan,det hade gått bra. Han har inte lika ont i struphuvud och bröst när han hostar nu säger han,vi kör väl på med mollipect ett par dagar å hoppas på att det släpper helt. Jag kunde ta komp. 30 min i dag å åka hem 12.30-skönt. Förresten så har Selma varit dålig...märkte i går att han mjaua å morrade när vi lyfte hnm...ville inte äta eller dricka.Han gick inte ut i natt,som han JÄMT gör annars.Men han har gått som vanligt hela tiden,inte haltat eller så.Ville inte äta eller gå ut i morse heller...lillskrutten! Han har sovit inne hela dagen å velat vara ifred. Vid 14 åkte vi hem med Oskar som varit här sen fm,tog Wasa med oss å lämnade Selma ensam så han fick vara i fred å sova.Sen åkte vi till mamma & pappa å lämnade Wasa & Max.Per å jag fortsatte in till Gävle å hämtade ut mitt nya halsband som jag berättade om tidigare i bloggen-fint-nu är jag glad igen!Fick skriva på en massa försäkringspapper & betala 10% av köpesumman=120kr. Sen fortsatte vi till Valbo,det var inte så mkt folk som jag hade förväntat mej. Köpte julklappar till Max främst.Jag hittade (nämen...??!)en snygg svart kjol på GINA till mej,en som är lite högre i midjan-skitsnygg.Var sen in på LINDEX,där man kunde handla en vara för halva priset-jipee-hittade en snygg blank plommonfärgad blus,som jag har tänkt att ha instoppad till kjolen på julen! Köpte åxå ett par svarta manchesterbrallor till Max på NAME IT,har sen förr en slipover å vitskjorta till hnm som han kan ha på julen. Var å handlade lite sen hämtade vi kattpojken & människopojken!Köpte med oss pizza hem,Max hade redan ätit hos mor & far. Max hostar illa nu åxå ,han har fått mollipect igen... Har förresten magsjukor på jobbet bland barnen....en spydde i går på dagen hos oss...usch! Nu får vi se hur natten blir med Max hosta...har några betapred hemma(cortisontabl.). Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0