Ischoklad,hosta å shopping.

Ha ha...vilken rubrik! Vaknade av att Max hostade mkt illa...men det var inte krupphosta (påstod han själv..),utan astmahosta.Bestämde mej ganska fort att vara hemma med Max,vet att mamma inte gillar ngt vidare när det gäller att vara med Max när han har ngt med andningen,å det förstår jag. Mamma kom iaf hit å åt frulle med oss vid 9 snåret. Sen gjorde jag ischoklad och bakade en chokladkaka i långpanna med glasyr på...himla vad duktig jag är då´!! Sen blev det stopp i vasken-najs!Fick berättat av Per sen att det var nog smeten av ischokladen som hade täppt igen vasken...nåja nu fungerar den som vanligt. Sen kom Adam hit å pojkarna lekte LUGNT inne,jag serverade fika efter det jag hade dammsugit.Jag vilade en stund med kissarna...när jag vaknade till liv igen så hade Per kommit hem. Adam blev hämtad vid 16.30,sen duschade Max å tvättade håret. Han hostar på bra våran grabb...men det är inget ovanligt när det gäller hnm å hosta...vi kör på med samma mediciner som förut.Han är så van så han bryr sej inte ,han bara tar dom. Per & Max skjutsade ner mej på stan vid 18.00,jag mötte Sussie där. Jag handlade julklapp till mamma,pappa & Per. Kan ju inte skriva VAD här,då alla utom pappa läser min blogg...ni får läsa efter jul vad dom fick.Sussie & jag fikade,affärerna hade kvällsöppet till 21.00,synd bara att det var så lite folk!Tyvärr så var det ju öppet i valbo till 22.00 i kväll-tror att det är många som väljer att åka dit istället. Sussie & jag handlade på COOP innan hon skjutsade hem mej vid 20.00. Då tog Max & jag en prommis med Wasa,medan Per smög i väg till bilen(äntligen..) å hämtade Max julklappar...he he...han misstänkte NADA! Nu är det FULLT med klappar under granen!Jag slog in de sista nu i kväll,vi ska bara ta ut pengar till Johan (Max kusin) brukar ge honom pengar ,han är 16 år å det är jättesvårt att veta vad han ska ha.Sen ska vi lägga 200 kr. i kuvert från min mormor till Max åxå innan allt en klart! I morron fyller jag år!!!!!!Tra la la....*sjunger å dansar omkring* Grattis till mej!!!! Så på fm ska jag damsuga (igen..) å torka golven,rengöra toan (igen..) å baka en tårta.Sen har jag lovat Max att vi ska hämta hans kompis,som ska leka här på fm en stund,beroende på hur Max mår förstås. Sen kommer väl min släkt på em.Sussie & flickorna skulle komma efter 3 ngngång,det gör nog de andra åxå.Då ska det fikas! Nu ska jag lägga mej så det blir morron fooooooooooooort...ha ha... //Milla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0