Julgranen är klar!

Ännnnntligen,säger Max!! Nu har vi städat å skurat hela dagen...plockat å plockat...ja ni vet. Sen muttrade Per hela kvällen om att det är "så jäääääääääkla mkt saker,åsså ska vi upp med en massar jääääääääkla tomtar"...h aha...klart vi ska ha tomtar-det är ju jul!Max & jag bara skrattade! Ang. Wasa å julgranen har det gått över förväntan...han har bara varit där å pillat ett par ggr-ännu.Fattade nada när vi plockade upp alla saker som vi tog ner från vinden....nosade å nosade...väldigt spännande när det HÄNDER ngt i det här huset lixom! Vi slog åxå in ett par julklappar nu på kvällen ,å drack glögg,Per gjorde åxå skinkan som vi smakade sen-MUMMA! Max julklappar ligger ff kvar i bilen...vet inte hur vi ska få in dom...ungen går ju aldrig å lägger sej på kvällen....Per får försöka att smuggla in dom å slå in dom i morron ,tänkte ta Max på en prommis på kvällen. Ang. Max hosta så är krupphostan borta,men det är en annan hosta-astmahosta-pust! Vi medicinerar flera ggr/dag.Men Adam har varit här å lekt & killarna har varit ute åxå så det är inga stora fel på ungen. I morron jobbar både jag & Per,vi har sån tur att min mamma har tagit ledigt å ska vara här med Max.Dom ska åxå baka en kaka till min födelsedag,jag själv måste väl slänga i hop ngt i morronkväll+ att jag ska dammsuga å torka golven i morron efter jobbet åxå. Det var inte så mkt barn i morron 15 i hela huset,kanske man kan ta lite komp. å gå hem tidigare... Nu ska vi bädda upp Max i sängen igen...lättare sagt än gjort. Sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0