Julotta & julmat...

....jajamänsan...här gick man upp kl. 04.00 i morse.Blev hämtad kl. 04.45,sen åkte vi vidare å hämtade Mona & Wenche.Var i Högbo 05.45,julottan började 06.00.Det är SÅ mäktigt!!!Jag är inte särskilt religös,och går i princip aldrig i kykan,men julottan missar jag inte. Sen åkte vi hem till mormor å åt skinkmackor & drack kaffe-mums! Mormor är ju för dålig för att följa med,men hon får ju vara med på ett hörn när vi kommer dit å fikar efteråt.Lilla mormor ...hon har blivit SÅ tunn,bara skinn & ben kvar av henne,ingenting att krama lixom... Jag var hemma vid 9.00,då vaknade Max.Var uppe å plockade å donade till 11.30,då gick jag å lade mej.Max hade Adam här.Efter en stund gick dom till Adam.Per åkte till jobbet vid 13.00 å jag fick sova ENSAM!!ja ..kissarna då förstås,men dom sover ju när jag sover..h aha.. Vaknade kl.14.30,mådde illa som tusan-igen!Cyklade till COOP vid 15.30,passade på att hämta hem ungen åxå.Tog en PEPCID(mot magkatarr/halsbränna),å blev snarast mkt bättre-NAJS! Fixade mat till Maxen,Per kom hem,vi vände direkt för att åka till mamma & pappa å äta å byta julklappar.Wasa var såklart med-han älskar att vara hos dom! Vi åt julmat-igen,MAMMAS är bäst! Max fick en hel del klappar,men inte överdrivet mkt.Fick åxå 500kr som ska läggas på en ny cykel till våren. Vi fikade å tittade lite TV,sen drog vi hem. Dagen igår var ju åxå bra såklart. Vi tog det lugnt fram till vi åkte kl. 14.45 till Per mamma & pappa. Där "måste" man fika först,sen ska det gå ett visst tag innan det händer ngt...la la..la...Max höll på att hoppa ihjäl sej av spänning innan klapparna delades ut...sen ska det ätas,ätas, och ätas...pratas,pratas sen ska det fikas...bla bla...vi tog TAXI hem å var hemma vid 21.15 tror jag. Julklappar vi gav bort i år: Mamma:halsband fr. Guldfynd, bok. Pappa: tröja, marshmallows. Per: peak t-shirt Max: skor,starwarshjälm(?),playmoh,mössa,LEGO. Johan: 500kr. Mormor: lotter för 100kr. Cattis: (kan inte skriva ännu,hon har inte fått det än.) Engla: Ngn konstig grej som man kan snurra fast pärlor i håret med (?!) Tindra: Ett fodral till NINTENDO DS Julklappar vi fick i år:(Max ,Per o. jag) Mamma & pappa: bricka,handdukar,strumpor,almenacka,flera olika leksaker,morronrock,bok,godis,pengar till ny cykel. Per:pengar Max. jättefin skål å duva i lera. Johan: äcklig gummiboll (leksak till Max) Björn: CHAMPION mjukisbyxor,huvtröja+t-shirt (till Max) Mormor: pengar,chokladask,lotter,pengar,pyjamas. Mona & Ernst: pengar Kristoffer & Amelie:pengar Farfar & farmor: pengar,skridskor,lotter,tidning. Kommer inte på mera nu... I morron ska jag till valbooooooooooooooooooooooooooooooooooo,med mamma & Pers mamma,ska nog titta på en ny jacka till mej själv...fast jag vill ju ha ett par stövlar åxå,å ett par nya jeans...får se var pengarna räcker till...h ehe.. Nu mår jag illa igen...faaan...vad tråkigt...jag kanske är gravid?! Ha ha....tror inte det va...min stora skräck är att bli gravid igen...usch! Missuppfatta mej inte nu...men JAG vill INTE ha fler barn! Nu somnar jag snart ......bye bye...dröm sött! Tror det var allt...det var lagom i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0