Merry Chrismas!!

God Jul gott folk! I går var det ju MIN födelsedag,det var mkt trevligt,med mkt presenter å mkt folk-precis som jag vill ha det! Dagen började med att min älskade son höll på att rassla i köket när jag vaknade...jag låg kvar för det hade jag fått "order" om från Max.(Per jobbade) Rätt som det var dyker ungen upp å sjunger "Happy Birthday" (mellan hostattackerna),och han har dukat en fin bricka med ett stort glas läsk å 2 ischoklad + ett paket....åh vad han är gullig! Läsk å ischoklad var väl inte den bästa frukosten ,men det är tanken som räknas... Min älskade unge!Detta hade han kommit på alldeles själv,precis som vi brukar göra för hnm när han fyller år.(fast med riktig frulle då..) Jag fick en jättefin ängel av Max i paketet. Dagen följdes av massor av telefonsamtal och SMS...I like it! Vid 11 mötte Max sin kompis vid fotbollsplan,sen kom dom hit å lekte.Jag damsög,torkade golv (med en katt på moppen..),oh rengjorde toan. Sen var det dags för kompisen att gå hem,Max gick med hnm en bit. Jag fixade pannkakor till Max,och sen kom Per hem,då hade han en TILL present med sej till mej....pengar till ett par nya stövlar som jag vill ha!!!Älskar!! Jag hoppade i n i duschen,sen kom min moster Mona,sen ramlade dom in hela bunten. Jag fick detta: * Duschcreme från Björk& Berries (från Trakten) * Vetekudde (tack,har ju bränt upp min förra...) * Klocka!!! (den är dock för stor...ska fixa den på lördag) * Pengar!! * Chokladask * Brosch ( min söta guddotter har valt den) * Sloggitrosor (INTE sånna stora,utan hipsters) * Blommor Tack alla snälla människor! Vid 17.30 försvann alla hemåt.Jag tog en prommis till COOP,kom ju på att vi hade inget att lägga i julstrumpan till Max...va?! Är inte det tomten som fixar det?! Jag vet inte,det är bäst att fixa det själv om han inte hinner.. Köpte en dvdfilm (Scooby Doo, å en ny reflexväst) Slog in lite klappar när jag kom hem,Max duschade å tvättade håret. Jag var ut en sväng med Wasa,han hade väntat heeeeeeeela dagen..plutten. Grabbarna tittade på nya Bond,när jag åt skinkmacka å drack mjölk framför datorn,sen var det sängen som gällde. Max är bättre i hostan,jag har ff ont i magen å mår illa i omgångar...äter nog för dåligt.Är inge sugen.. I natt vaknade jag förresten av att Selma spydde i sängen-NAJS cat! Upp å bytte lakan...va fan...han kan väl spy ute?!Han kanske har fårr vinterkräkisen...ha ha... Må gott nu,å ta hand om varann när det är jul! Bajs bajs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0