Skabbkatt, simprov & utv.samtal.

WASA HAR SKABB,och förmodlingen Selma åxå...Wasa hade LITE skabb i ena örat...usch så äckligt.Trodde ju att det var bara lortkatter som hade det...mina katter är ju rena...;-)Men så var det inte sa dom på vet.Dessutom var det väldigt smittsamt. Så dom gjorde rent i Wasas öron (under protest..) med tops å med ngt medel å bomullstussar.Wasa är ju välkänd hos vet.!De flesta av personalen sa "men hel wasa...är du snäll i dag??!" Ha ha...han är inte så snäll när han är där..men i dag gick det bra. Vi fick medicin till båda kissarna,droppar till Wasa å ngt att droppa i pälsen på båda. Wasa var ALLDELES slut hela dagen...det tar ju på krafterna att vara så stingslig...dessutom såg han inte kolok ut vid öronen alldeles fet å öronen hängde lixom på hnm...lillgubben. Jag är mkt bättre i magen faktiskt-kan ju blli sådär lös i magen å ont i bland när jag har ätit dåligt en längre tid..dumma mej. I veckan som gått har Max klarat SIMPROVET-grattis min älsking!! Alla som inte hade klarat simprovet i våras fick fortsätta nu efter höstlovet att gå på simskola med skolan,å nu har han klarat det,min duktiga lillkille! Simprovet vad f.ö. 75m bröstsim,25 m ryggsim å hopp från kanten med huvudet under vattnet-skulle jag aldig klara...nåja nu kan ungen simma åxå! Dessutom har vi varit på utvecklingssamtal på skolan för Max,å man blir så glad! Max är en allmänbildad liten kille inom flera områden,läser bra både högt å¨tyst,är koncentrerad på lektionerna å tar ansvar för sej å sina uppgifter. Skrivningen har blivit bättre å han skriver nu med mest små bokstäver.Han är en bra kompis med de flesta i klassen å leker med många olika på rasterna. Vi ,Per & jag,fick åxå beröm av fröken för att vi är så engagerad i Max och att det är "ordning å reda",vi gör läxorna mkt bra tillsammans med hnm vilket visar sej på läxförhören*stolt* Max kommer härmed att klara "målen" som är uppsatta för alla i åk 3 i kommunen! Oj vad vi har berömt hnm,han var så stolt när vi gick därifrån ,mamma & pappa var nog ÄNNU mera stolt!!Tänk att våran pojke är så duktig & duktig socialt,att fungera tillsammans med andra människor är ju en förutsättning för att klara sej här i livet-är så glad att vi lagt lite extra krut på det här hemma. I morron ska vi baka pepparkakor,bygga ihop pepparkakshus,och fika med mamma & pappa på stan å fira för att Max klarat simmningen! Per jobbar em hela helgen-tråkigt.Längtar verkligen efter honom i bland när han är på jobbet-är SÅ kär i honom...tänk ...efter så många år...15 år. I dag har det assnöat HELA dagen,har skottat 3 ggr!nu ska jag bara tvinga Per att sätta upp den förbenade granen på baksidan....den är förresten vällt å översnöad just nu...av en katt som heter Wasa... Det är SÅ fint ute nu...hopppas hoppas hoppas att det håller sej så här till jul!! I kväll har Max å jag haft myspys vid tv:n,vi gjorde hemgjord pizza å drack julmust! Nu väntar vi på att pappa Per ska komma hem. Kram därute i vinterlandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0