Att inte få träna suger...

....som Max skulle ha sagt;-) Guud vad trist...vad ska jag nu göra på kvällarna?! Jag ska ta ngn prommis,men inte när det är kolsvart ute och det blir det ju på em nu... I dag ringde kl. 06.00,väckte Max 07.00. Lite ont i benet och foten,försökte att inte tänka på det så mkt...lätt att säga. I väg med Max 7.45,gick i dag då det var så isigt.Kollade så att fritidstiderna stämmde.Hem igen,iväg på 9.30bussen till jobbet-ganska lugnt-skönt,det är så kul att kunna ÄGNA sej åt barnen som är där!Har sagt det förr å säger det igen-jag har världens bästa jobb! Hittade ett par plyschbyxor till Tindra (guddotter) på jobbet,har en som säljer ME&I kläder för sin dotter-nu var det lite REA.Men jag blev lite osäker om hon kan ha 110/116...eller om jag skulle köpa 122/128..men då såg dom så stora ut...slängde iväg ett mail till Sussie får se om hon svarat senare.Dom i den mindre stl. var ljusrosa,dom andra var limegröna-jättefina bägge 2.100 spänn bara. Hem på 16-bussen,in på COOP,mötte Per där-"va är du ÅXÅ här?!" Bra kommunikation i vår familj...lämnade mina varor i Pers korg å lät hnm betala he he...man får ju inte vara dum lixom.Kom ju på att Max ska på utflykt & åka skidor i morron och behövde ju matsäck med sej.Skolan skulle bjuda på korv m. bröd,men det äter ju inte våran unge så jag har gjort egen matlåda till hnm nu. När jag kom hem var farfar här med MAx-han hade hämtat Max på skolan i dag. Jag tog Wasa i koppel ,satte på en av Max små cykellysen på hans koppel...ha ha...ni skulle sett honom när han skuttade runt med en liten lampa på kopplet i mörkret,Selma skuttade efter (som vanligt) utan lampa,han har reflexkoppel. In, Per gjorde kvällsmat,kött & ris. Jag förhörde Max på läxan-10 st ord som han ska kunna skriva.SJ-ljudet & SK-ljudet-lite svårt var det...vi får träna mera under veckan. Han hade dessutom läsläxa,läste 4 sidor i den åxå.Han har blivit duktig på att läsa! Satt på en tvättmaskin och en diskmaskin,packat Max rygga till imorron. Lagt fram kläder till mej själv åxå.Börjar tidigt i morron,då är det skönt om allt en klart på morronen. I morronem ska Max (äntligen!!) klippa sej,samtidigt ska jag kolla om dom har vinterstövlarna jag tittat ut på skoaffären.Om dom INTE har det (vilket jag hoppas...he he..) åker vi in till Valbo å köper dom där på ECCOaffären. Jag har en plaaaaan....ska gliiiiiiida in på GINA till mej själv åxå...he he...ska ha en tröja där-BARA 149kr!Säg inget till Per... Höres i morron då! Sköt om er därute nu! Puss & kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0