Bättre?

Jodå...känner mej lite bättre i dag. Läste på internet i gårkväll om det där vita i hålet efter tanden...det är INTE var,det ska bli så där kroppen bildar en slags hinna för att läka-jahaja´....det var väl smart av min kropp?! I morse när jag var med Max till skolan gick jag in på fritids (en annan dörr som är öppen på morronen) ,där innanför stod en gäng med killar som går i 5-6:an på skolan. Jag gick (läs:TRÄNGDE) förbi dom ,och gick in å gjorde det jag skulle. När jag kom för at gå ut i gen,stod dom kvar,sprang fram å tillbaka...kände hur blodtrycket steg på mej...tillslut sa jag åt en kille att han hade väl inte morronfritids,så då ska du inte vara härinne,sa jag.Killen kollade på mej som om jag var från rymden (?!),och sa :"Bestämmer du här eller?!" Jag svarade:"Ja det gör jag ,jag är VUXEN!" Sen ångrade jag mej...vad fan..jag kan aldrig låta bli att lägga mej i å säga ngt...kanske vore bäst att hålla igen käften någongång..tänk om Max får lida för detta nu på skolan på rasten?! Jag gick iaf in igen å hämtade en personal på fritids å berättade om killgänget,han gick dit å "schasade" ut dom...efter mkt om å men... Men hur har det blivit i samhället??! Har barnen ingen respekt för vuxna mera?Vad lär man sej hemifrån? Lite frågor som dyker upp i mitt huvud nu när jag sitter här...svarar man en vuxen /en annan människa hur som helst? Det är inte första ggr jag säger åt ngn på skolan ska ni veta...jag är en sån där riktig "gnällkärring" tycker nog ungarna..he he... Nu ska jag åka iväg å få tuttknölarna undersökta...inte SÅ najs att ta av sej BH:n å låta skinnpåsarna ramla ner till knäna... Hörs sen!

Kommentarer
Postat av: Sannaa

Hoppas du får en bra måndag :)

Läs och kommentera gärna min blogg.

Kram

2008-11-17 @ 09:14:01
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: annelie

Hej! Håller med dig, vi vuxna upplever allt för ofta att vi inte får ngn respekt från barn, men om vi tänker efter.. behandlar vi dom med respekt? Vi blir irriterade och nervösa inför "kontakten" och när vi väl tilltalar dom så lyser iritationen och nervositeten igenom och det vi säger låter inte alls så trevligt.. Ett tips med tonåringar eller stärre barn, tilltala dom som om dom vore vuxna, med respekt och integritet... funkar inte jämt, men väldigt ofta!

2008-11-17 @ 09:34:09
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: /L

Hej,



Ja, min helg har nog definitivt varit bättre än din om du dragit ut en tand, Huh! Tycker synd om dig :-) Hoppas att det blir bättre snart och att du inte har så ont, vet ju att man kan ha tandvärk ett bra tag efteråt, talar dock inte av egen erfarenhet.



Sköt om dig du också och ha en fin kväll!



/L

2008-11-17 @ 17:16:42
URL: http://girlyfu.blogg.se/
Postat av: Bella

Oj vad jag tänker många ggr över hur barn/ungdomar är idag. Vet inte vad som hänt?! Jag är så orolig inför hur det ska se ut när Xander blir större.. usch.. hemska tanke. Vet inte om föräldrarna inte lär sina barn respekt längre lr om det är barnen som bara trotsat totalt. Hoppas det gick bra på undersökningen! Kram /Bella

2008-11-17 @ 21:06:00
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0