Liiiiite bättre.

Nu är kl. snart 15,å jag mår lite bättre...tack för det...trodde jag skulle svimma på fm. Vill ni höra hur det gick till när jag drog bort den f*n?! Har haft en rotfylld tand uppe på vä.sida som gick av för lääänge sen...(bara roten satt kvar),nu hade jag bestämt mej för att den skulle bort.Fick tid den 28/10,då visade det sej att jag hade infektion (var) i hela tandköttet + i kinden,så då kunde man inte dra tanden,fick åka hem igen alltså MED tand kvar i käften ont som tusan då åxå!!Dagen efter såg jag ut som en fotboll i ansiktet,ringde å fick penicillin.Tabdl. ville att jag skulle äta det över den tiden jag fick ken tid för att dra tanden igen,så det blev hela 16 dagar jag fick äta. I dag kl. 8.00 var den stora dagen,jag är inte rädd för tandläkaren,men ingen tycker att det är en rolig upplevelse...dom fyllde mej med bedövning...snygg man blir.. Sen började han dra /rucka/pilla,det gjorde inte ont men det kändes.När han väl fick ut den så visade sej att ena roten sitter kvar ...nämen..vad fan! Det var en sån liten bit så han var inte säker på att han skulle få ut den....najs! Då blir det operation-aha-kul...nja! Jag sa åt dom att DRA,och det gjorde dom,höll på nästan 1 timme TILL med den där lilla skitgrejen! Till slut så kom den!!JIPEE! Åkte hem med ena ansiktshalvan ff bedövad.När den började gå ur så kom värken...den var inte rolig...så först tog jag 2 alvedon-INGEN verkan...bra medicin!!!!*GRRRRRR * Då jag har astma ska jag inte äta smärtstillande tabl. som ipren,voltaren,citodon etc.....men nu sa jag åt Per att åka ner på appo å köpa ipren...man kan ju prova. Han kom hem å jag stoppade i mej 1 påengång-YES! Den hjälpte.Slummrade 1 timme. Jag känner att värken e påväg igen....tar 2 alvedon,och än så länge så verkar det gå bra.Bra är ju inte så där jättepigg på att ta flera ipren eftersom den KAN påverka andningen... Den är ett REJÄLT hål där tanden suttit...Max höll på att kräkas när han tittade...ha ha.. Jag frågade (såklart) när jag kunde börja träna igen....är ju SÅÅÅ sugen på det...han tyckte på mitten av nästa vecka OM jag känner mej OK förstås! *dansar runt* I dag blir det bara flyatde föda...kanske i morron åxå...vet inte..hoppas bara att värken ger med sej. Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0