Nya stövlar & klippning.

Hej svejs därute! Jag åkte till jobbet redan vid 6.50-då sov dom andra,jaa inte katterna då förstås... Max skulle ju på skidutflykt i dag,så jag hade gjort iordning hans matsäck i kylen,och lagt fram ytterkläder till hnm. Hem på 13-bussen,svängde förbi skolan å hämtade Max,än så länge tycker han att det är kul.Vi gick hem,fikade lite.Max tittade på TV-han var jättetrött!!Det är inte såååååååå ofta man ser hnm trött förstår ni...enda sen han var liiiten har han sovit jättelite och klarat sej på den sömnen...det var värre för mamman & pappan ;-) Nåja ha slumrade nog i soffan en stund och jag i sängen...väcktes av Per kl.16. Vi åkte ner på stan,Max klippte av "pälsmössan"...ha ha...blev såklart jattefin. Jag var å kollade runt på stövlar åt Max under tiden och SPRANG ut & in i alla affären för att hitta e pingvintröja (ärmarna alltså) till mej...nähä...det fanns inte i den här stan...grrr. Det var svinhalt ute och jag förstod att Per inte ville köra in till VAlbo,det var ju det jag ville...men men...får väl köpa den där tröjan ngn annan ggr...*ledsen* Vi hittade iaf ett par stövlar till Maxen,han provade ECCO,har jämt haft det till hnm varit jättenöjd-men dom är ju DYRA. Hur det var så hade hon inte den stl. som Max behövde i ECCO...typiskt! Han rekomenderade ett par andra-finska stövlar-KAOUMA-tror namnet var. Väldigt lätta och behändiga,vattentäta,kan vara i torkskåp,kan tvättas i maskin och var varma med lurv innuti-ja det lät ju bra-så då slog vi till. Köpte även inpregnering-så notan slutade på 750kr.det var ju billigare än vi hade räknat med ...så Per var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ glad. Handlade en skvätt på COOP åxå. Per gjorde mat till Max-kycklinggryta & makaroner-MUMS! Själv saknar jag min trääääääääääääääääääääääääääääning-blir gaaaaaaaaaalen! *biter ner alla naglar till skinnet* Tror ni att jag kunde ha BH:n?!Nope! Tuttarna hängde ut på sidorna....ha ha...såg ju inte klokt ut...skickade tillbaka den,skulle få en ny med större kupa-tack för det! Nu ska jag ta å göra läxan med den lilla mannen innan han somnar...plutten! Kraaaaaaaaaaaaam till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0