Datorproblem...

...har vi haft...sorry! Men nu så är den i gång igen! I helgen var det superfint vinterväder,både lördag & söndag. Jag var astrött hela helgen,tom min pappa undrade hur jag såg ut... Iaf på lördagen släpade jag mej upp å mamma & pappa kom hit vid lunch. Vi gick (Per åxå-!!) till skidskoplanen vid Max skola,pappa,Per & Max åkte. Max har blivit jätteduktig på att åka om man jämför med förra året. Han har ju alltid varit lite "klumpig",Max,precis som min syster...ha ha.. Han har lixom varit "sen" på allt det grovmotoriska ,som att cykla,simma åka skridskor etc.Men NU kan han allt det där-våran lillgroda! (VET att han inte är liten...) På söndagen var vi hemma,jag följde med Max till Adam runt lunch,dom lekte där,sen åkte dom skrillor igen med Adams pappa-kul! Jag tog en prommis till min mormor på sen em. Tyckte hon var riktigt pigg!Var kvar till 18.30-då grabbarna hämtade mej. TVINGADE dom att åka till Mc´Donalds å köpa mat till mej...he he...grabbarna hade ätit hemma innan,så det var bara jag som åt därifrån.Förresten så gillar ingen av dom den maten... Vi (i våran familj) håller på med ett uppdrag,sen i fredags. Uppdraget heter: "Hur man får sin 9-åring att sova i sitt rum?!" Pust...säger bara jag....Max har ALDRIG gillat att sova,det har jag berättat förr...tror inte att han har gäspat ngn gång i sitt 9åriga liv...inte ens när han var bebis så sov han...(så då vet ni varför vi bara har 1 barn...) Nåja....Max har fått varit med å möblerat om i sitt rum,vi har köt nya mattor å rullgardin å hela baloa lixom...för att ungen ska vara TRYGG i sitt rum och han ska trivas i sitt rum. Okej,han lade sej (MKT motvilligt...) i sin säng på fredagskvällen...efter nästan 3 timmar hade vi inte hjärta att låta hnm ligga kvar där...tills nu har han sovit på en madrass nedanför min säng. I lördag fick Per för sej att han skulle lägga sen kl. 22-vilket inte hänt sen badhuset brann ungefär...Max vill ju gärna att ngn av oss ska var uppe tills han somnar-så det BLEV JAG! JAG som var sjukt trött hela helgen...efter 2 timmar fick mamman ett utbrott å slängde (jaaa ni läste rätt!) sej ner i Max säng brevid hnm å halvskrek :"STÄNG ÖGONEN Å SOOOOOV!" Usch...så FÅR MAN INTE göra som mamma....jag skäms! Ungen somnade på 3 röda OCH mamman åxå...vaknade 01.30..SMÖG (läs:halvkröp) in till min säng. Ungen kom efter 2 timmar.... SÖNDAGKVÄLL: Ungen läggs i SIN säng kl. 21.00,och ungen SOMNAR på en gång-fattar NADA! Jag klär av mej vid 23.00 å kryper ner i min säng,ungen kommer 23.30 å är ÖVERLYCKLIG att han SOMNAT SJÄLV i sin säng!! Jovisst....men hallå...2½ timme "bara"....nåja jag får lov att skina upp som en sol å berömma hnm...(förskollärare som man är..) Måndagskvällen var ungefär lika som söndag...å nu är det tisdag å vi väntar spända på hur kvällen ska bli... Vad tycker ni,,gör vi rätt eller fel? Att tvinga hnm....jag har ju egentligen en annan syn på detta,jag anser att Max kommer att komma på (inom kort) att han "är för stor" för att ligga med mamma & pappa å sova....jag anser heller inte att han är riktigt trygg i sin säng...nåja nu har vi kommit fram till detta tillsammans å nu håller vi oss på denna linje. I dag har jag TRÄNAT å det gick ju super bra med mina luftrör-najs! Nu ska jag se på vädret å kolla om jag kan springa i morron när jag lämnat Max,börjar senare i morron. Slänger in lite kort på bloggen åxå,det är alltid kul tycker jag! Have a nice evening!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0