HAPPY NEW YEAR!!!

Jaha då var det 2009!Ungen fyller hela 10 år i år...herregud!! Å vad jag fyller ska vi inte tala om...men det är lääänge kvar tills jag fyller igen. Vad bjöd gårdagen på då?! Ja..på dagen hände det inte så mkt..Per låg ju länge-han hade ju varit på hockey med jobbet kvällen innan. Jag å max gick till COOP,Max cyklade-det var länge sen han gjorde det så det var ju kul. Sen hände det inte så mkt...SMS:ade med Cattis (syrran) hela dagen,skrev att hob fick mer än gärna komma hit å äta på kvällen med oss. Så vid 15-tiden fick jag ett sms om att hon skulle komma-kul. Jag lovade att betala taxi hem till henne(till mamma & pappa) om hon inte ville sova kvar. Hon dök upp vid 18.00,Max blev superglad,han gillar verkligen sin moster.Vi träffas ju inte så ofta iom att hon bor i Stockholm och jobbar rätt mkt där. Per gjorde förrätt :halloumi med stekt lök å färsk tomat-mums. Sen åt vi fläskfilé m. pot.gratäng å sallad. Till efterrätt blev det pecannötglass m. chokladsås & strössel och kaffe...oj vad jag gick upp i vikt... Sen slappade vi i soffan flera timmar,pratade å kollade tv.Cattis & Per drack vin,Max å jag drack läsk. Selma var en nervvrak hela kvällen-av alla smällare....hade kolsvarta ögon å var jättelåg å sprang ut & in hela kvällen...slutade under sängen..plutten. Wasa däremot -som f.ö. inte är rädd för djävulen själv-han ville gå ut vid tolvslaget...inge rädd han inte.. Vi skålade ute på altanen m. att kollade på alla fyverkerier runt om oss!! Max var som vanligt inge trätt vid 00.30 då vi började göra oss i ordning för sängen.Cattis bestämde sej för att sova på soffan-Max jublade! Vi bäddade åt henne å fixade nya örngott å lakan.Wasa & Selma fattade nada. Sen sov vi gott hela högen;Cattis snarkade högst (som vanligt..). I dag vakande jag 10.15,då var Cattis uppe.Selma hade varit på henne i natt å försökt få henne att fatta att han ville ut (genom att riva med klorna på fötterna..).Sen slöade vi HELA fm i soffan.Max ringde runt till ALLA hans kompisar....men ingen kunde leka (eller "vara" som det heter numera..). Så han hade jättetråkigt hela dagen...å mamman var åxå jättetråkig som inte orkade göra ngt...stackars barn... Jag plockade upp ,å laddade diskmaskinen,ladda en tvättmaskin samt gjorde ris & kyckling till Max & Cattis. Sen slappade vi ännu mera...tills Cattis bestämde sej för att ta 15-bussen hem till mamma & pappa. Senare på kvällen bestämde vi oss för att köpa pizza/kebab-gött. Men nu är det fan slutätet för min del-banne!! På torsdag ska jag på gympa-ååååå vad jag längtar!!! Nu kommer Max upp ur badkaret...vad stor han är min lilla pojke! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0