Helgen är över...

...jaha,då var det vardag igen. I går sov hela familjen till 10.00!ÄVEN katterna! Sen städade jag.vid 13.00 tog vi Wasa med oss å åkte med Per till mamma & pappa. Kristoffer & Ammi var åxå där. Mamma hade gjort tårta & fika.Sen blev Max å jag (å Wasa) kvar där. Blev bjudna på mat-min gulliga mamma gjorde hemgjorda potatisbullar till mej å pappa-jag bara älskar det!!Max & mamma åt spagetti å köttfärssås.Mums med mammas mat! Per hämtade oss vid 18.00,han jobbade halvdag-då Arsenal spelade....hmm....Då går det bra att ta ut komp....*grrr* Nåja...vara bara hemma på kvällen.Max & Per åt kvällsmat,men inte jag-hade ju ätit pot.bullar för hela veckan ha ha ha... Lade oss efter att Max tagit penicillinet-vilken jäkla procedur...pust! Förresten så hittade jag MITT struphuvud i går....ha ha ha...."familjen struphuvud" lixom... Jo det var så här ...jag stod å kollade i min egen hals i går iom att jag har haft känningar av den i ett par dagar så har jag inte kunnat träna...så jag stod framför spegeln å muttrade...lyste med ficklampan ner i halsen...spännde halsen å gapade STORT...å där nere tittade MITT struphuvud upp åxå!! Så nu är jag inte alls lika orolig för Max struphuvud-skönt att jag hittade mitt...Per tycker jag är helknäpp...som kan blir Så glad för att se ett STRUPHUVUD..ja ja...han fattar inte riktigt.Jagade även hnm hemma i går, för att se om han kunde "klämma" fram SITT....men han ville inte...fegis! I dag sov vi åxå länge,det var ju så mörkt ute!Vakande vid 10.Max hade bestämt med en kompis (äääntligen skulle han få leeeeka!!)kl 11,så han var snabb å ta medicin & klä på sej.Jag började plocka...som vanligt i detta hus...när Per kom upp så frågade han varför jag såg så uttråkad ut,berättade att jag hade plockat sen jag gick upp...."vaddå plockat??" säger karlfaaan!Det MÅSTE vara ett "karlfenomen" att inte "se" att vi kvinnor plockar hela dagarna...dom SER lixom inte att det behövs! Jag vek en tvätt,kastade in en ny,hängde den,ladda en diskmaskin,städa i Max rum. Plockade in alla täcken å kuddar som Max hade tagit till soffan,bytte mat/vattenskålar till kattkrakarna,plocka undan alla tidningar i badrummet. Lyckades åxå äta frukost innan kl. var 13.00-jipee! Max hade Alexander & Niklas hela fm.Katterna sprang in & ut hela tiden.... KL. 13.00 kom Engla,hade lovat att både Tindra & Engal skulle få vara här när Sussie & Rogga skulle fixa lite vid sitt nybyggda hus på em. Tindra hade åkt till en kompis isf,men Engla kom. Ingen som helst match att ha henne här-hon är ju så stor å sköter sej i stort sett själv(7år).Hon var ute med Wasa på baksidan ,sen spelade hon dator och fikade. Hann inte så mkt mera innan Sussie & Tindra kom vid 15.30. Sen kom Erik(Max kompis).Jag ,Wasa & Selma tog en prommis. Sen har vi latat oss,Max har skrivt veckans ord & gjort matten som han hade i läxa. Nu kommer han här å vill gå till COOP...noway!Ungen blir skitsur... I morron jobbar jag 9-16,sen har jag möte 17.15-19.15-pust! Blev alltså ingen träning i dag-heller-jävla skithals! Tänker ta med mej kläder så jag kan springa mellan 16-17 i morron på jobbet. Nu måste jag prata med pubertetsungen...Max alltså-han beter sej som en sån! Älskar honom så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0