Vabba i går & i dag...

....min tur att vara hemma med Max! Dr. ringde i går,och det visade sej vara en elak streptokock A i halsen på Max=bakteriell halsfluss,som kräver penicillin. Max har varit bättre,han har inte haft ngn feber i går heller,vilket är mkt bra. Han klättrar dock på väggarna,hoppar & studsar i hela huset å undrar när han kan leka med ngn kompis igen...han ska vara hemma från skolan hela veckan tyckte dr. Han sa åxå att det visade sej att vara MKT MKT bakterier...aha.Najs. Per å jag hämtade penicillin på em i går,samt var på JYSK för att kolla på ett nytt finbord till vardagsrummet...men det var "fel" färg...vi ska ha valnöt,dettta var lixom rödare...synd för det var ett bra pris!Vi får leta vidare. Max skulle ta medicinen direkt när vi kom hem i går,så han skulle hinna med 2 doser redan i går.Men han har ju så svårt att svälja tabletter....å han vill INTE ha flytande (det är ÄNNU värre ,enligt hnm...) Så det var bara att börja hacka JÄTTEtabltterna...inte små inte...blev MILJONER bitar av den...dessutom "krävs" det läsk (enligt Max) för att kunna svälja dom...kan berätta att innan ungen fått ner alla småbitar så hade det gått en halv stor läsk....så kan vi ju inte ha det...ännu värre blev det i gårkväll när han skulle ta tabl....han höll på att spy flera ggr....han är SÅ känslig för vissa smaker/lukter..så nu vägrar han att ta ngn tabl. förren det finns yoghurt hemma...så nu måste jag cykla i snöyran till COOP för att ungen ska få ner tabl.....dryyygt!Men vad gör man inte för sina barn?! Så här ska vi hålla på i 10 dagar!!!Nåja det kommer säkert att fixa sej. I går körde jag spinning/push-det var svettigt...jag hade rejäl träningsvärk från tisdagens pass så det var inte så lätt att göra alla pushövningar...aj! I dag vaknade jag med känningar i halsen...shit...ska jag bli dålig nu?! Men nu har känningarna gått över...undrans om man kan träna i kväll då?Vad tycker ni?Isf är det intensivgympa/push-vill SÅ gärna. I dag ska vi baka å kolla film...Max grinade i morse-då han kom på att hans klass skulle börja med historia(han bästa ämne..),han vill inte missa...men sånt är livet-tyvärr.Min lilla pojke!Så liten,men ändå så stor... I morron jobbar jag till 13,sen åker Per å jobbar em.Han jobbar em hela helgen...så tråkigt. Nu hoppas vi på att X-boxet dyker upp i dag...har varit på lagning i Tyskland 1 v. Typiskt nu när Max varit hemma...men nu är det påväg! Nu ska jag klä på mej å dra till COOP. So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0