En halvmeter bajs?

Nu undrar ni nog vad jag skriver... Mona på mitt jobb var på föreläsning med Blossom ( ni vet vem hon är va?!) i veckan som gick. Vi skrattade gott när hon berättade att Blossom hade berättat att för att magen ska må bra så ska man BAJSA EN HALVMETER VARJE DAG!! Gör NI det?Inte jag....jag bajsar typ 1-2 ggr/v. har jämt gjort,men det är inget jag mår dåligt av.Så nu vet ni det-fram med måttbandet bara... Dessutom påstod människan att man ska stå på huvudet/händer en stund varje dag...jag kan inte ens stå på händer...MOna däremot har visat oss på jobbet att hon kan,kanske ska träna på det jag åxå?! Å nu kommer det bästa hon sa: Man ska titta sej i spegeln VARJE morgon å säga till sej själv: "Hej snygging!" Ha ha....får man möjligtvis ha lampan släckt?! Tänk dej själv hur man ser ut på morronen... Nåja... nog om Blossom. Nu är ännu 1 v. till ända,inga mera spyor på jobbet. Mitt ben/knä har mått utmärkt under veckan,men i dag har jag fått ont i benet igen...kanske jag MÅSTE ringa till HC?! Max var på disco igår,han berättade (och visade) att han skulle dansa breakdance/hiphop...nåja tänkte jag han får väl göra det om han vill...han ser väl på de andra hur dom dansar...man blir ju lite orolig att ngn ska mobba eller säga ngt till hnm om han dansar så...men Max har aldrig brytt sej om vad andra tycker å tänker ,vilket iof är bra.Men man vill ju aldrig att ens barn ska bli retad eller mobbad på ngt sätt. Vi släppte av grabbarna på skolan strax före 18.00,Max var så fin så. Frisyrgele i håret åxå... Per å jag drog in till Gävle för att äta gott på MAX. När vi står i kön på MAX,så ringer våran Max å grinar.... "Mamma jag känner mej så konstig,jag mår illa å skakar...",säger ungen. Han hade ju gett JÄRNET med sin dans,å blivit alldeles coco förstås...lillvännen. Jag lugnade honom å sa att han skulle sätta sej å köpa en läsk,så kommer vi å hämtar dej om en stund ,sa jag. Det var alltså bara att vända i kön....vi som var så MAXsugna! SÅ är det att ha barn!Klart som fan att man hämtar ungen om han känner sej dålig! Max hann ringa oss en ggr till innan vi hämtade honom... Oj vad han grinade när jag klev in på discot,mamma & pappa är nog bäst ändå...FAST man håller på att bli stor! Tror att han fick ngt slags blodsockerfall.Han trodde att han skulle få magsjuka stackarn! Per & jag fick hämta mat på Mc'Donalds...vilket inte går att jämföra med MAX. Max kompisar på skolan var jättegulliga å klappade på honom å tog hand om hnm när han mådde dåligt på discot-gulligt av dom! Ungen klädde av sej å kröp ner i soffan när vi kom hem,grinade lite till i mammas famn åxå...;-) Nu vankas det mat känner jag! Slänger in en bild på vår vägg i datarummet. Vi köpte dom där blommorna i höstas å har glömt dom,nu satte vi upp dom i veckan-blev ganska fint tycker jag. Ha en fin helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0